torsdag den 8. juli 2010

Kennel Mai Tuk vanrøgter schæfertæve

Ja det er ganske enkelt forfærdelig. Lone har været den størst helt og reddet en schæfer hund fra et bur i et varmt hus. Den stod i et lille bur uden vand og uden af blive luftet i op til 11 timer????
Iflg Lone er ejeren af hunden ovenstående kennel og da det ganske enkelt er uacceptabelt, at en kennel behandler sine dyr på denne måde, har jeg valgt også at skrive om denne vandrøgt på min blog. Læs om Lones heltemod på hendes blog.
Desværre er schæferen tilbage i buret, men ejeren er politianmeldt. Hvis vi er mange der skriver om dette kan det være at ingen køber hunde fra ovenstående kennel. Folk der har tænkt sig at købe hunde fra ovenstående kennel skal da vide hvilke forhold ejeren byder sine hunde.
Hvordan sådanne mennesker kan holde sig selv ud ved jeg ikke.
Noget andet er så at dyreværns lovgivningen  samt de muligheder der er for at fjerne dyr fra uegnet personer, nok burde havde et eftersyn.
Jeg kan kun opfordre andre blogger til at skrive om denne vanrøgt på deres blog (og nævne kennelen ved navn), Madame og jeg har valgt at støtte Lone og sagen. Måske har du også lyst? Mange bække små.........
Her er flere som har skrevet om sagen:
Lavendel
Kenja
Inge 
Rene 
Rejen

10 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at vi er flere, der skiver om det, Havehyrde - disse uhyrligheder skal stoppes nu!

    Anette (Kenja) og Lavendel har også et indlæg på ...

    SvarSlet
  2. Madame: den skrive jeg lige på listen.

    SvarSlet
  3. René har også skrevet om det, Havehyrde: http://livetskarrusel.blogspot.com/2010/07/selvjustits-kan-vre-eneste-lsning.html

    SvarSlet
  4. Madame: jeg skriver ham på listen :-)

    SvarSlet
  5. Og Rejen har:
    http://rejens.blogspot.com/2010/07/vanrgt.html

    SvarSlet
  6. Madame: hun er nu på listen :-)

    SvarSlet
  7. Jeg kan garantere jer for at I er helt forkert på den. Jeg har en hund fra MaiTuk og ville til enhver tid købe der igen.
    I fatter tilsyneladende ikke at det ikke er Helle der har vanrøgtet hunden (Forever), Ligesom hun selvfølgelig var uvidende om status.

    SvarSlet
  8. Arne: den tror hverken jeg eller andre på. Hun fik besked og reagerede meget arrogant og nedladende. Selvfølgelig vidste hun hvad der skete, hunden kom jo tilbage i buret efter hun havde fået besked om dette. Hun var tilsyndeladen ligeglad. Jeg tror du er gevaldig naiv hvis du tror at hun intet vidste. Læse Lones blog, der er ingen tvivl om at Helle vidste alt hvad der foregik, og lod stå til. Sørgeligt at du stoler blindt på hende :-(

    SvarSlet
  9. Det er ikke noget med at stole blindt på nogen Helle er et STORT Hundemenneske og elsker sine hunde og behandler dem godt.Jeg har selv en hund fra hende og ville ikke ønske at ha en hund andet sted fra, det er der helt sikker mange der har det sådannen, som har hund fra hende. Hun er et super dejligt menneske og at i hænger hende ud sådan her, det er for grimt af jer.

    Hilsen Hopes ejer Biljana

    SvarSlet
  10. Jo det er præcis hvad I gør, stoler blindt på hende. Det virker ikke som om du har sat dig ind i det der har sket og vælger derfor det lette, at tro at det ikke passer. MEN DESVÆRRE gør det!

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...