tirsdag den 18. maj 2010

Livet i redekassen

7 kommentarer:

  1. Hvor er det sjovt at se, Havehyrde! De er så små, så små ... :-)

    SvarSlet
  2. Madame; ja det er virkelig sjovt sådan at kunne se i en redekasse. Og de vokser bare hurtigt. Det er noget hurtigere end vores menneske børn

    SvarSlet
  3. Haha, jeg så lige dit svar til Madame... det er da godt, at de ikke skal flyve til og fra reden så mange gange i døgnet i 15 år :-D det ville vist kunne tage livet af enhver.

    Jeg nyder meget dine klip/fotos fra redekassen - dette var ikke for at gøre grin med dem, men det ved du vist godt :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er jeg glad for at kunne kigge med her hos dig, Havehyrde. Jeg fik jo aldrig selv et webcam installeret i en af vores redekasser. Det er ellers en god måde at følge med i livet i redekassen :)

    I vinter gik jeg og ind imellem og kastede nogle af min hunds godbider til skaderne. Det fortryder jeg nu, hvor de stresser en solsort, som har unger i vores gård. Jeg har dem også mistænkt for at hakke duer ihjel nu og da.
    Så de får ikke godbider af mig mere.

    Tak for dejlige billeder :)
    Rigtig god onsdag til dig.

    SvarSlet
  5. Ellen: hahaha, ja godt vi mennesker ikke har samme adfærd som de mindre dyr og fugle.

    Lone: Der er alt for mange skader rundt omkring. De er fredet, men udgør desværre en større og større andel af fuglelivet i mange områder. MEN jeg ser også mange forhutlede skader, skader der hakkes ihjel af andre skader, skader der ikke kan flyve. Så det er ikke kun andre fugle der lider under deres store antal. Skaden er en opportunist og derved en stor overlever, det må man give den. Selvom det ikke er rart at se hvad den gør ved andre fugle, så er dens overlevelses strategi jo ganske god.
    God onsdag til jer begge :-)

    SvarSlet
  6. Fantastik videoklip havehyrde....vi takker mange gange både ungerne og jeg :0)

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...