søndag den 4. oktober 2009

Jeg er utilfreds

Med vores regering, som jeg mener er ansvarlig for at vores samfund i dag, undergår en gevaldigt forandring, , ikke til det positive, men til et Danmark som jeg ikke genkender og som jeg slet ikke vil være en del af.
Tænk at politikere på Christiansborg tror at alle ledige snyder med understøttelsen, at alle ikke-etniske danskere ikke vil integreres, at nogle ventreorienterede reaktionære personer havde fabrikerede løgne angående den stigende drivhus effekt og at skattelettelser hjælper den almen danske borger.
Danmark er gentagende gange blevet kritiseret af internationale organisationer som værende et land hvor menneske rettighederne krænkes. Vi har haft en statsminister der har løget overfor folketinget angående grundlaget for deltagelse i krigen i Irak, en statsminister hvis standard replik var "der er ikke noget at komme efter" når der blev stillet kritiske spørgsmål, en statsminister der ikke ville bruge penge på miljøet, og som har skåret ned på vores socialsystem således at vi i dag ikke kan give hjælp til de svage i samfundet som har behov for det.
Gymnasierne og universiteterne er blevet gjort "selvejende", med det ene formål, at spare på uddannelserne.
Man har tilladt bankerne at give potentielle boligkøbere, afdragsfrie lån. I op til 10 år kan man undgå at betale af på selve lånet, man skal kun betale renterne. Det var en fed fidus, hvis ikke lige at boligpriserne faldt ret drastiskt. De var skruet op til et uvirkelig niveau. I andet lande har finanskrisen ikke ramt boligmarkedet så hårdt som i DK, men de har heller ikke haft den form for lån.
Jeg bliver voldsomt provokeret når jeg ser ministere i regeringen give usaglige forklaringer på de kritiske spørgsmål der stilles. Når vores nye statsminister, lille Lars, håndligt trækker på smilebåndet, ja så er det tydeligt at journalisten har misforstået et eller andet. Men, alt andet lige, er Danmark nok bedre tjent med ham end hans forgænger. Hvis det ikke kan være anderledes!!
Og det kan de næppe, for opositionen er åbenbart ikke klar endnu.....jeg ved ikke hvor længe vi skal vente på et seriøst udspil fra deres side. Kommer det ikke frygter jeg virkelig at Danskerne igen stemmer på VKO. At danskerne igen lader sig lokke af skattenedsættelser og af alt det andet "øregejl" som loves om op til valget.

8 kommentarer:

  1. Jeg er sådan set enig i meget af det, du skriver, men jeg vil lige nævne, at f.eks. England er endnu hårdere ramt på boligerne end Danmark. Belåningen derovre er anderledes, men kan nok bedst sammenlignes med vores afdragsfrie lån.

    Det er jo altid supernemt at være i opposition - man har intet ansvar, så man kan sige hvadsomhelst.
    Jeg synes godt nok, at den nuværende opposition er en rigtig dårlig opposition.
    Usaglige forklaringer fra ministre synes jeg bestemt ikke, den nuværende regering har været ene om.
    Ligesom øregejl op til et valg også er noget, man behersker over hele partispektret fra højre til venstre.
    Jeg synes dog, det kunne være fedt, hvis et vist DF-parti pludselig kunne forsvinde op i den blå luft.

    SvarSlet
  2. Ellen: man har netop lavet undersøgelser der viser at danmark er det land der er ramt hårdest på boligmarked.
    Og vi er enige mht oppositionen der bare er elendige til deres job.
    Men der er dog visse politikkere der virker troværdige i mine øjne, f.eks
    Villy Søvndal og selv nogle af de borgerlige folketingsmedlemmer har jeg da også tillid til. Men hvor er der mange der bare kommer med en sludder for en sladder. Som fylder os med øregas til den store guldmedalje og som gør at jeg f.eks har politikker lede (hvis det ord nu også findes).
    Og DF må for min skyld, også gerne fosvinde fra jordens overflade. Men der må jo være nogen der stemmer på dem siden de altid går frem ved valgene. Forstå det, hvem der kan?

    SvarSlet
  3. Jeg er meget enig med dig, Havehyrde, men jeg ved intet om boligmarkedet i andre lande. Du kaster så store spørgsmål op i luften, at det er meget svært forholdsvis kort at kommentere - men jeg tror, at dit og mit menneskesyn er ens.

    Ha' en dejlig dag, trods alt ;)

    SvarSlet
  4. Madame: ja det er store spørgsmål, men jeg er faktiskt ret ked af at vores samfund er på vej hen et sted jeg ikke kan genkende og som jeg mener er meget udansk. Hvor smålighed og misundelse er de to vigtigst elementer i folks dagligdag.

    SvarSlet
  5. Der har været meningsmålinger på det seneste, der viser, at der er flertal mod VKO. Så forhåbentlig er der håb forude ... for jo, vi var været på skæv borgerlig kurs for længe nu!

    SvarSlet
  6. Bente: Lad og håbe på at det borgelige regime ender snart.

    SvarSlet
  7. Godt indlæg - specielt er jeg glad for din kritik af oppositionen. Jeg synes Helle T. er en katastrofe og vi har simpelthen brug for en bedre opposition. Det kunne jeg skrive et meget langt indlæg om, men jeg forsøger jo at være upolitisk her i blogland. Jeg ved dog ikke hvor længe det holder, haha..... det er nemlig et emne som jeg bruger rigtig meget tid og energi på at skælde ud over - men det er mest foran fjernsynet, når der er tv-avis og nyheder!

    SvarSlet
  8. Jens: du kan tro at vi også skælder ud her i huset. Lige så snart jeg se Brian Mikkelsen må jeg slukke. Magen til dårlig minister skal man da lede længe efter. Men oppositionen er bare så dårlig til at udnytte gyldende øjeblikke og jeg må sige, at min tiltro til Helle kan ligge på et meget lille sted. Er hun overhoved socialdemokratisk?

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...