søndag den 19. juli 2009

Hoteller

Vi er netop hjemkommen fra sommerferie i Schweiz og en af de sjove ting jeg må dele med andre er et af de hoteller vi overnattede på. I Genevé boede vi på Hotel Kipling og jeg tør vist godt sige at jeg aldrig har set et badeværelse så smukt.
Temaet på hele hotellet var så smukt og gennemført at jeg sjældnt har set noget lignede. Jeg fik desværre ikke taget et foto af elevatoren som ellers bød på gamle tegnede billeder af eksotiske frugter i guld rammer, alt faldt smukt sammen med temaet om den engelske imperialisme. Minibaren var lavet af en gammel kuffert, den slags som de rige ikke selv slæbte, det havde man jo folk til dengang. I sådanne kunne der vel være 2-3 børn!! Toilettet var med smukt rødt tapet, guld lamper og lampeskærme, spejl med guldramme. trægulv og selvfølgelig kunst på væggen. En ren balsal.

6 kommentarer:

  1. Wauw! Det er flot! Men ... er det nu nødvendigt med en badevægt på et hotelværelse? ;-)

    Og ... velkommen hjem!

    SvarSlet
  2. Sikke et fantastisk badeværelse, Havehyrde - hvor er det dog smukt! Og det lyder som om, at resten af hotellet også var en kæmpe oplevelse.

    Jeg glæder mig til at læse lidt mere om jeres ferie - velkommen hjem :-)

    SvarSlet
  3. Bente:
    Ja det var flot, men jeg undre mig også over vægten, som var af glas.......jeg gider da slet ikke veje mig i min ferie (ja ikke fordi jeg gider det ellers).

    SvarSlet
  4. Madame: der kommer selvfølgelig mere om ferien, i første omgang syntes jeg bare at de badeværelse var så flot!!

    SvarSlet
  5. Sikke et luksushotel, I har boet på. Når alene badeværelset er så smukt indrettet, hvordan så resten af hotellet så ikke ud? Det er meget smagfuldt.

    SvarSlet
  6. Lone: Det var nu ikke et luxushotel, hotelpriserne i schweiz er bare alt for høje. Dette var rent faktiskt et af de billige. Men uhyre smagfuldt.

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...