søndag den 21. september 2008

Kamilla Bech Holten

Ja så er hun død, den søde Kamilla.
Underligt nok rørte hendes historie mig helt utrolig dybt. Ikke nok med at hun fik konstateret tyktarmskræft i stadie 4, men så forlod hendes mand hende sørme også midt i alle kemobehandlingerne. Det var næsten mere end jeg kunne rumme. Og selvom jeg slet ikke kender hende, er der noget fundementalt foruroligende ved hende historie. At blive forladt af sin elskede, når man mest har behov for at have en at støtte sig til.
Min mor døde af samme sygdom, men hun var trods alt temlig meget ældre end de 36 år som Kamilla blev.

7 kommentarer:

  1. Neeejjj hvor trist...
    Kamilla var så fuld af livsglæde dengang, hun lavede TV. - Sød og sjov i skønne kjoler og joggingsko.

    Det er bare så uretfærdigt!

    SvarSlet
  2. Jeg har det præscis lige som dig. Kamilla var et enestående menneske, og jeg læste et stort portræt om hende i Politiken for nogle måneder - det var gribende!

    Jeg synes det er utilgiveligt, at manden forlod hende.

    SvarSlet
  3. Det er så trist at et livsglad og sprudlende menneske som Kamilla skal fra denne verden så tidligt.

    Trist!

    SvarSlet
  4. Ja jeg har det også meget svært med at hendes mand forlod hende. Men iflg spisesedlerne for BT var han vist ved hendes side da hun døde.

    SvarSlet
  5. Jeg sidder foran min computer og på min start-side, ser jeg en overskrift, der siger : Kamilla tabte kampen mod kræft. Jeg sidder og stirrer på overskriften og på billedet af Kamilla, kan ikke fatte det, som man ikke kan fatte døden, når man selv er i live, på billedet kan jeg se livsglæden i Kamilla's øjne, som jeg jo husker fra TV.
    Jeg vidste end ikke at Kamilla Bech Holten, før Gregersen, havde kræft, derfor er min forbavselse endnu større, har det lidt ligesom da jeg hørte Prinsesse Diana var død, så uvirkeligt og selvom vi jo alle ved vi skal dø, kan vi ikke med vores forstand eller hjerte fatte det og slet ikke når man, så ung som Kamilla, allerede skal sove den sidste søvn så tidligt.
    Jeg holdt meget af den person, som jeg jo kun kendte fra TV, men som jeg følte, jeg kendte inderligt. Derfor måtte jeg også skrive disse linier og selvom jeg er rigtig ked af det, er jeg samtidigt glad, glad, fordi jeg fik nogle dejlige oplevelser sammen med Kamilla, når hun med sin iver og livsglæde nåede ud til andre gennem fjernsynet med prægtig underholdning.
    Derfor, går mine tanker selvfølgelig også til Kamilla's familie, som jo rigtig kendte hende og som har savnet af hende, meget tæt på.
    Jeg håber at gense, nogle af de udsendelser, hun var vært på og derigennem mindes Kamilla.
    Tak fordi du var her. D.J.

    SvarSlet
  6. Jeg ser tilfældigt over msn startside at Kamilla Bech Holten
    Var død .
    Jeg ser ikke mange nyheder og slet ikke sladreblade.
    Så jeg er gået i chok.
    Hun var simbelt hen den bedste og sødeste TV vært -hun skinede af kærlighed til jobbet.
    Og glæden i det hun lavede kom godt ud til publikum.
    Jeg er vred over en mand kan forlade sin hustru i sidste time en alder 36 år Og hun inda skal be om godt vejr inden hendes død.
    Kun han ikke pakke snablen ind til hun var borte.
    Jeg er dybt rystet.
    En god TV vært er borte .
    Og jeg er stadig i chok...Der er mange af dem der sidder nu som TV værter der ikke er til at holde ud ,selvfikseret og uholdelige tv værter er der mange af få hvor deres ånd smitter hele Danmark som hendes Ånd gjorde.

    SvarSlet
  7. Min kusine fortalte mig i dag om Camilla.

    Jeg bor, paa 7 aar, 1/2 time nord for London og foelger ikke med i DK nyheder, men denne her rorte mig dybt!

    Jeg kan maerke, der er en tudetur paa vej og jeg sender en boen til at Vorherre tager imod hende med aabne arme.

    Aere vaere dit minde, Camilla.

    Gud's fred,
    Charlotte Roel, UK

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...