onsdag den 21. september 2011

Mor kan selv

Da jeg forleden satte mig ind i bilen lyste en advarsel op på displayet. Den forreste lygte virkede ikke. Jamen du milde moses, så måtte jeg få købt en pærer. Men de butikker jeg mødte på vejen havde ingen, eller også vidste de ikke hvilken en, en Golf bruger. Manualen gav intet svar så jeg tænkte at der sikkert var salg af sådanne på nettet. Efter lidt tid fandt jeg Philips hjemmeside, de sælger sørme også bilpærer og siden indeholdte en fantastisk vejledning til hvilke pærer der skal bruges ud fra model, årgang og pærer behov. Jamen det kunne jo ikke være lettere. Så jeg bestilte 2 stks lyskilder til en pris langt under det jeg gav i en fysisk butik for 1 år siden. Og de blev leveret dagen efter bestillingen. Jeg skal bruge bilen i dag og gemalen kommer først sent hjem, What to do? Jamen så gør man det da selv. Og det er slet ikke så svært, ja hvis man har en manual. Men nu lyser begge forlygter meget fint og "operationen" var vellykket. Jo, mor kan selv ;)
På vejen hjem fra job i går så jeg en smuk lille kat ligge på lur langs en kanal. Jeg tror den ville have en blishøne steg til frokost. Jeg har en svaghed for små søde katte, så jeg steg af cyklen for at snakke lidt med den. Heldigvis ville den også gerne snakke med mig, endog så meget at jeg havde svært ved at tage et billede af den. Den ville bare ikke stå stille, men gned sig op ad min cykel, mine ben, mine sko og min cykeltaske, ja hvis den ikke væltede omkring på fortorvet og rullede rundt på ryggen.
Sød var den, vist en perserblanding men på evig jagt, så da en gråspurv landede ikke langt fra os, ja så var den vips borte. Der var nye eventyr der ventede. Lidt som pinocchio "der er ingen bånd der binder mig....."

12 kommentarer:

  1. Hvor er det smart, at man kan købe pærer til bilen på nettet - og det var flot, at du selv kunne sætte pæren i. Det kan man desværre ikke på vores Honda, da det nærmest er umuligt at komme til.
    Dejligt at du fik hilst på den søde misling :-)

    SvarSlet
  2. Madame: jeg har hørt at nogle biler skal på værksted for at skifte pærer, det må da være en dyr fornøjelse:)
    Mislingen var bare så super dejligt, håber på at møde den igen ;)

    SvarSlet
  3. Det var godt du selv kunne skifte pæren.
    Katte er dejlige.

    SvarSlet
  4. hehe, godt klaret og hurra for manualer når man skal selv..Hvor er den sød den lille mis...;D

    SvarSlet
  5. Landbohaven: jeg er pærerstolt ;)

    SvarSlet
  6. Rejen: ja vi kvinder kan jo en masse...............hvis vi gider.
    "nød lære nøgen kvinde at spinde" er ikke helt galt ;)

    SvarSlet
  7. Efterhånden køber jeg også utrolig meget på nettet. Du skulle bare vide hvad man kan spare på barberblade. Det er ret vildt......

    Dejlig mis! Jeg bliver så glad, når jeg møder sådan en dejlig og snakkesalig kat på vejen. Naturligvis kan man ikke lade være med at snakke og nusse! *S*

    SvarSlet
  8. Jens: jeg køber også alt muligt på nettet, heller det end at bruge flere timer i en fysisk butik for ofte at finde ud af at lige det man manglede er udsolgt. Gider bare ikke sådan noget. Og så sparer man også penge. Herligt ;)
    Jamen jeg smiler også stort og bredt hver gang jeg ser en kat på vejen. De fleste er heldigvis utrolig snakkesalige.

    SvarSlet
  9. Wow. Godt gået.
    Egentlig er det måske det nærmere lidt pinligt, at vi bliver så stolte over sådan noget, men jeg synes altså, at du har god grund til at være rævestolt over dig selv - jeg ville ikke være til at skyde igennem :-D

    Sjovt nok har jeg lige kommenteret på et andet indlæg om internethandet ovre hos Nille, som nok hælder mest til at være imod det.
    Jeg elsker en mulighed og ville slet ikke undvære den - det gør alting så nemt, og man undgår lige præcis det, du nævner som eksempler.

    SvarSlet
  10. Hej Havehyrde! Det var flot! Det kunne jeg ikke have fundet ud af. Jeg er en klovn til sådan noget. Men jeg synes altid det er en skøn oplevelse at møde en kat!
    Grethe `) (aka Thyra)

    SvarSlet
  11. Du har ret, men jeg er altså stolt :b

    SvarSlet
  12. Thyra: det er nu ikke så svært ........med en manual:)

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...