onsdag den 21. januar 2009

Hvilken dejlig dag

På vej ned og handle, hørte jeg pludselig en velkendte "stemme". Stemmen af silkehaler i flok.
Det er en af mine yndlingsfugle så jeg måtte hurtig hjem og hente kameraet. Missan (en lille fed hankat) var meget interesseret i mit ærinde, så den løb med ned til birketræet hvor flokken holdt til.
Resultatet af mine anstrengelser ses her. Solen skinnede så smuk og missan og jeg stod og kiggede på de dejlige fugle. De spiste bær fra ligusterhækken, lige indtil Missan ikke kunne styre
sine jagtinstingter og spændede hen mod hækken. Vupti, så var alle de smukke silkehaler væk.
God at kameraet har foreviget dem

4 kommentarer:

  1. Tænk at du har haft en flok silkehaler på besøg i haven! jeg havde flere gange i dag besøg af en farvestrålende kernebider. Det sker heller ikke ret tit.
    Det var fantastisk, at du nåede at tage billeder - min kernebider var meget sky, så jeg nåede ikke at hente kameraet.

    SvarSlet
  2. Madame
    Det var nu ikke i min egen have, desværre. Men ikke desto mindre var jeg over lykkelig for at se dem så tæt på. De er faktisk også meget sky. Heldigvis har jeg en super zoomlinse, som gør at man også kan se dem rigtig tæt.
    Kernebider har jeg faktisk ikke set, men drømmer om at se dem en dag. De er også utrolig smukke

    SvarSlet
  3. Man er en anelse misundelig...
    Vi har masser, masser af skovspurve og solsorte. Går det vildt til (!) kommer der et par mejser, rødhalse og en enkelt lille grønlig en, jeg lige nu ikke engang kan huske hvad hedder.
    I Sverige er udvalget en anelse større, men silkehaler har vi endnu til gode - det er sådan en køn fugl.

    SvarSlet
  4. Ellen: Sverige er faktisk vores favorit land til at tage på fugle oplevelser. De har jo en meget større udvalg end vi har i DK. Vi har f.eks set glenter, fiskeørn, havørn, traner osv. Fugle man kun sjældnt ser i DK

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...