mandag den 8. december 2008

Julefrokost

I fredag blev der holdt julefrokost på mit arbejde. Jeg er ikke vild med alt for megen festivitas med kollegaer. Ikke fordi jeg ikke er glade for dem, men jeg værner meget om min fritid. Og mener at den kan bruges mere fornuftigt end at gå til julefrokost med arbejdskollegaer.
Men jeg deltog, og ved vores bord faldt samtalen på Stein Bagger. En af mine kollegaer har samme efternavn, så nogle ville vide hvor ham Stein gemte sig.............Det måtte min kollega jo vide, eftersom de vel var i familie. Det gjorde han naturligvis ikke, men der var mange fantasifulde bud på hvor han havde gemt sig..............
Som tiden gik blev folk mere og mere snapsefulde. Når man selv er ædru er det meget tydeligt når andre er fulde. Indtil da havde det nu været ganske hyggeligt, men jeg er ikke vild med fulde kollegaer, så jeg vente snuden hjemad.......
Mandag plejer at være dagen hvor man bliver underholdt med historier fra julefrokostens sene timer. Historier om fulde kollegaer der var pinlige på den ene eller den anden måde. Det er altid de samme kollegaer der tales om, de samme der drikker sig hønefulde.
Jeg er vist blevet for gammel til alt det!!!

3 kommentarer:

  1. Jeg er også blevet for gammel til sådan noget - før i tiden syntes jeg at det var meget morsomt. Men det var dengang. Heldigvis bliver man ældre.

    SvarSlet
  2. Sjovt at man ændre sig med alderen. Nok normalt, men før i tiden ville jeg jo være helt vild ved tanken om julefrokost.

    SvarSlet
  3. Jeg syntes, det er meget hyggeligt, indtil kaffen bliver serveret. Når der bliver skruet op for musikken, og det er umuligt at tale sammen, er jeg gået.

    Da man var ung, var det omvendt. Da startede alt det sjove først, efter middagen :o)

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...