fredag den 15. august 2008

Fridag i haven


I dag har jeg fri og solen skinner. Herligt.
Har været i gang i haven hele formiddagen. Sommerfuglebusken er vokset til 4 dobbelt størrelse og trængte til en gang klipning. Roserne er på vej igen og frøken hat, dahliaer, solsikker og en af mine absolut favoritter, violfrøstjerne, blomstre rigtig flot.
Tomaterne er blevet helt utrolig store. Mine eksperimenter med de sorte/violette tomattyper forløber fint. De fleste er dog stadig grønne, men de modnes stille og rolig.
Jeg får sådanne gode ideer når jeg er i haven. Jeg overvejer ofte helt at ændre job kurs. Jeg er ellers rigtig glad for mit job (men ikke min leder), men jeg kunne rigtig godt tænke mig et job hvor jeg selv bestemte alt. Jeg har haft mange gode ideer. Men alle kredser de om noget med haver, planter og katte. Måske kan man kombinerer det. En planteskole med kattepension?
Jeg er jo en bangebuks, tør ikke helt springe ud i noget ukendt. Har jo et hus der kræver en pæn lønpose hvert måned.
På mit gamle job, sad jeg engang med tre gode kollegaer og snakkede om at åbne en planteskole. Mine tre andre kollegaerne er vilde med syning, strik og mad/kage lavning. Så planteskolen skulle selvfølgelig have en cafe og salg af diverse håndarbejde. Åh ja, det er dejligt at drømme!!

1 kommentar:

  1. Jeg synes også, det må være skønt med en planteskole med tilhørende kattepension - vi er vist begge helt vilde med både katte og planter! Ja, gid man kunne kombinere det og samtidig tjene en god hyre til vores huse. Du er heldig at have været i haven hele formiddagen :-)

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...