fredag den 13. juni 2008

Det nye elefanthus





















Jeg er en stor fan af Norman Foster og har set hans flotte bygninger i London. Specielt er
overdækningen af British Museum, helt imponerende. Lige så imponerende er det nye elefanthus dog ikke. Men det vigtige er også at elefanterne har fået rigtig meget mere plads.
Nu er entré prisen på en voksen billet oppe på 130 kr, en dyr fornøjelse og havde jeg vidst at vi kunne se elefanthuset fra Frederiksberg have, havde jeg nok valgt den billige løsning.
Men så var vi gået glip af tapiren, dette charmerende skovdyr samt den tasmanske djævel. Og sidst nævnte viste sin lille djævel, et kæmpe tandsæt som ingen ønsker at få nærkontakt med. Imponerende.
Og på vejen hjem blev mor her stoppet af politiet, med blink og det hele. De mente at jeg kørte ud i krydset da der var gult. Og selvom jeg nok ikke var helt enige med dem, så valgte jeg at give dem ret. Jeg var nok lidt rystet................... Tænk at de stoppede mor elitebilist!
Måske var det det de fornemmede, ihvertilfældet forbarmede de sig over mig, men jeg skulle huske at fremover ville det give en bøde på 1000 kr og et klip i kørekortet................................ja kom ikke og sig at der mangler spænding i min hverdag!
Og så fik de slet ikke min historie om alle de en milliard gange jeg var den eneste på vejen der overholdt hastighedsbegrænsningerne, ikke kørte over for gult, holdt for mine medtrafikanter.
Øv hvor uretfærdigt!!

2 kommentarer:

  1. Hej Havehyrde!
    Jeg ror nu alligevel at det er værd at se det nye elefanthus. Jeg synes at den ser spændende ud. Jeg har kort til Zoo også skal man betale noget engang omåret og kan komme når man vil!

    SvarSlet
  2. Hej Billedmager
    Velkommen til. Ja det er dejligt med et årskort, så kan man komme og se på det hele når man har lyst!

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...