fredag den 12. oktober 2007

kollegaer

Der findes mange slags kollegaer, måske kan man opdele dem i de gode og de dårlige.
Jeg har netop skiftet arbejdsplads. Der var rigtig mange ting der gjorde at jeg ønskede at skifte job.
Blandt andet havde jeg en kollega der havde meget stor behov for at fortælle andre hvorledes de skulle udfører deres job. Som blandede sig i alt man kunne blande sig i og som overhoved ingen situationsfornemmelse havde. Som pludselig kunne finde på at "svine" mig eller mine kollegaer til pga et eller andet tåbeligt.
Denne person var for mig, indbegrebet af en dårlig kollega, men også af en person med svære psykiske problemer. En person hvis selvværd er utrolig lille og som på en eller anden måde får det bedre af at nedgøre andre.
Heldigvis er sådanne dårlige kollegaer sjældne og mange af mine gamle kollegaer var rigtig gode. Specielt kom jeg godt ud af det med en kvinde der var 20 år ældre end mig.
Vi havde en god kemi, og det var en fornøjelse at samarbejde med hende. I princippet kunne hun være min mor, men fordi vi delte en fælles humor havde vi et rigtig godt samarbejde.
Noget jeg allerede savner i mit nye job. Ikke fordi folk her ikke har humor. Men humor har noget med timing og at kende hinanden godt, at gøre. Og jeg har kun været her i 4 måneder.
Men det er bare så uhyre vigtigt at få nogle daglige grin. Og læste jeg ikke at det var videnskabelig bevidst at folk der griner meget har en højere livskvalitet.
Det lyder sandsynligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...