mandag den 27. august 2012

Her vil jeg

gerne bo hvis jeg vinder i lotto.
Billederne er ikke fra England, men fra Køge hvor man kan finde den smukke Gl. Køgegaard.
Ja jeg er altså solgt. Måske er herregården lige lidt for stor til gemalen og jeg. Men mon ikke vi kan omdanne det til Bed &Breakfast og også et dyrepensionat? Jeg tror der er plads
Gården (opført fra 1603-1791) ligger omkring 2km fra Køge centrum, så selv om det ser landligt ud, er det tæt på byen. Området omkring er et rekreativt område med skov, gang og cykelstier. Parken er åbent for offentligheden lør og søndage.
I 1912 overgik hele godset til Carlsen-Langes Legatstiftelse og er siden også blevet fredet. De mange ejendomme er ligger på godsets jorde kan lejes (hvis man er heldig).
Så selvom jeg vandt i lotto, kunne jeg nok ikke få lov at købe denne smukke gård. Men man kan jo drømme ;-)

2 kommentarer:

  1. Drømme har man jo lov til, heldigvis..Der er meget smukt..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Drømme kan ingen tage fra en. Heldigvis ;)

      Slet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...