fredag den 31. august 2012

Blomster blomster blomster og Copenhagen Cooking

I dag har jeg fået udbetalt overarbejdspenge. Og så skulle jeg selvfølgelig forbi Elsebeth i Rødovre Centrum for at købe blomster. Det blev til en stor smuk rød buket og nogle små potteplanter.
Jeg er vild med de røde farver og blandingen af blomster, grønt og bær. De præfabrikerede bukket man kan få i supermarkederne kan altså slet ikke matche dem som min blomsterbinder laver.
Og så kan det vist slet ikke betale sig at købe dahlia knolde. For øjeblikket sælger blomsterhandleren 3 store buketter for 100kr. Man skal vist have rigtig mange knolde for at få det samme antal blomster som jeg har købt.
I onsdags deltog vi i et arrangement under Copenhagen Cooking. Tour de tapas hed det. Et fantastisk arrangement hvor vi startede ude på Kalvebod fælled på traktørstedet. Med sol og varme. Her fik vi en "lille" tapastallerken som vi nød med udsigt til fælled, meget smukt.
Herfra cyklede vi, med guide, videre til 8-tallet og fik fortalt om arkitekturen og historien bag bygningen. Turen ledte os rundt (på cykel) til arkitektoniske interessante bygninger samt spisesteder, hvor vi så fik tapas. Der var mange spændende historier fra guiden, en ung fyr som vist selv var arkitekt. Og spisestederne var også rigtig gode.
ikke alt var dog tapas. Vi fik en lille overraskelse i form af en islagkage hos Ismageriet på Kongelundsvej. Det var en meget stor fornøjelse at spise sådan en fantastisk is.(Herren på billedet er ikke gemalen, men en af de andre deltagere der også var uhyre begejstret for islagkagen)
Turen endte på Hotel Bella Sky´s Skybar, på øverste etage. Et glas lækker rødvin og lidt snacks og en helt fantastisk udsigt, som min mobil desværre ikke kunne fange så godt, da det var ved at blive mørkt. Men en helt formidabel tur rundt i Ørestaden. Det hele skal stå færdigt i 2030 med 25000 beboere og en masse virksomheder af forskellig slags.
Spændende område og spændende udvikling.


 På Hotel Bella sky dyrker man også vægplanter. Der er koblet et automatisk vandigssystem til de små "sække" som planterne står i.
Mon ikke også at de kunne dyrke krydderurter på den måde? til deres restauranter? Lidt Urban Gardening?
Flot så det ud sammen med de smukke Finn Juhl stole (pelikanen)
Udsigten over Ørestaden onsdag aften ved 20.40 tiden.
Er du blevet fristet til lidt Copenhagen Cooking så besøg deres hjemmeside. Der er stadig mange spændende arrangementer. Det slutter på søndag, og arrangementet har tiltrukket en masse turister. Omverdenen er blevet meget fokuseret på Danmark og nordisk mad.

4 kommentarer:

  1. Ih altså - hvorfor er alle andre end mig bare supergode til at finde alle de spændende arrangementer?
    Hmmm ... det har måske lidt at gøre med, at jeg ikke gør nok ud af at lede efter dem ...
    Den tapastur så meget interessant ud, og I havde jo fantastisk vejr i København i onsdags, ved jeg helt tilfældigt ;-)
    (Nu nåede jeg lige at tro, at du havde foreviget gemalen, men der tog jeg så fejl).

    SvarSlet
    Svar
    1. haha, gutten på billedet er vist noget ældre end gemalen ;)
      Der var mange spændende arrangenmenter og jeg har i et par år altid været forsent ude med at tilmelde os til deres arrangementer. Men i år var der bingo (mere eller mindre ved et tilfælde). Og det var virkelig et godt arrangement. Måske afholdes det igen næste år ;)

      Slet
  2. Selvom det lyder spændende og interessant, så bliver vi her på øen og støtter op om vores projekter. I næste weekend skal der være stor Frugtfestival her, det plejer at trække ret mange fra hovedstaden til Lolland :-)

    SvarSlet
  3. Jeg tror nu at det er en god ting at se andet end det lige om hjørnet.....man bliver altid så inspireret over noget nyt og anderledes ;)

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...