søndag den 11. marts 2012

Det klarede op

Lørdag troede vi at det blev godt vejr så vi tog toget, med cyklerne, til city. Vi startede med morgenmad på Cafe Neuperts på Vesterbrogade og cyklede derefter, i øsende regn, mod Statens Museum for kunst. Da vi ankom var vi plask våde. Heldigvis var der skruet godt op for varmen på SMK så vores tøj tørrede hurtigt. Vi nød virkelig Hammershøj udstillingen, han kan noget med en pensel. Hans billeder er helt unikke og lette at genkende når man ser dem på andre museer rundt omkring i Europa. Musee d´Orsay i Paris har nogle af hans malerier. Lyset og hans brug af specielle farver gør de rum han afbilder meget specielle. Udstillingen var virkelig en fantastisk oplevelse, en af de bedste udstillinger vi har set i lang tid.
Billederne fra SMK er ikke fra Hammershøj udstillingen, jeg turde ikke tage billeder derinde. Man må vist heller ikke. Istedet får I fornøjelsen af noget lidt mere alternativt, et sæbeværksted (ligner en træhytte) og noget kunst i farvet plast. 
Efter besøget kom solen frem og vi cyklede langs Kongens Have til en blomsterbutik på Strøget. Blomster kan man jo ikke leve uden, så jeg fik købt nogle flere tulipaner. Vi nåede også en tur i Neye hvor jeg fik en ny skuldertaske. Dem kan man heller ikke få for mange af ;)
På vejen hjem kom vi lige forbi Konditoriet H. C Andersen, som ikke ligger langt fra Rådhuspladsen. Her fik vi afternoon tea.
Sandwich, scones med cream, lemon curd og marmelade, små kager og en dejlig Roibush te. Alt hjemmelavet.
Dejlig afslutning på en spændende dag og afternoon tea var meget populært derinde. Alle borde var optaget. Vi kom heldigvis før alle andre og fik et bord. Var vi kommet ½ time efter havde alt været optaget.
Der kom flere unge kvinder ind der skulle bestille bryllupskager. De havde et katalog hvor man kunne se hvilke "modeller" de førte. Men alle ønsker kunne vist opfyldes. Spændende sted
I dag var jeg i fitness centeret tidligt, det er så dejlig med fred og ro deroppe. På søndage træner de fleste efter 10.30, så det gælder om at kommer derop før, ellers skal man stå i kø til nogle af de populære maskiner. Gemalen sad og spiste morgenmad da jeg kom retur, forpustet og svedig.
Haven blev også plejet, medens solen skinnede. Min humle er blevet flyttet. Det var en hård omgang, den har meget lange og tykke rødder. Men jeg krydser fingre for at den overlevede!
Fortsat god søndag til dig der læser med her ;)

4 kommentarer:

  1. Det var synd, I havde regnvejr på jeres spændende bytur. Conditori & café H. C Andersen har jeg ikke hørt om før, men det må da undersøges meget nærmere, næste gang jeg kommer til København :-) Og Hammershøj-udstillingen får jeg bestemt også lyst til at se.

    SvarSlet
    Svar
    1. det var virkelig en spændende udstilling, jeg tror bestemt du vil kunne lide den..............og H C Andersen cafeen ;)

      Slet
  2. Det lyder som en hyggelig weekend, synd I blev våde på turen i går, det har ikke været rart i den kulde, det kan bedre gå an i sommerregn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rigtig koldt og vi troede at vi skulle blive syge, MEN pga den høje temeperatur på SMK blev vi meget hurtige tørre og vi er endnu ikke blevet syge ;)

      Slet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...