søndag den 12. februar 2012

One Moment In Time


Denne kvinde kunne som ingen andre synge og da jeg hørte hende synge første gang i min gymnasietid var jeg helt fortryllet. For små 120kr købte jeg hendes første lp nede i vores lokale radiobutik. Det var mange penge dengang og siden blev det til køb af mange af hendes andre lper. Hun havde nærmest gudestatus dengang i 80erne og start 90erne. Senere i livet kunne hendes stemme desværre ikke nå de samme højder og variationer pga misbrug. Sangen "one moment in time" er uhyre smuk og viser hvor meget hendes stemme egentlig kunne. Den blev skrevet som titelsang til sommer OL i Seoul i 1988, Whitney sang den live til åbnings ceremoni. Hun sang mange smukke sange, denne syntes jeg er en af hendes bedste.
Det er så underligt for os "normale" mennesker, at et så gudsbenådet talent havde behov for at tage stoffer, at spilde sit liv på den måde. Men det med selvværd og selvtillid kan være noget svære størrelser, selv hvis man har millioner af fans. Man kan jo godt føle sig ensom i et stort rum med mange mennesker. Og være alene uden at føle sig ensom.

2 kommentarer:

  1. Sikke en tragedie... det er en stemme vi nok aldrig får at høre igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja ærgerligt at spilde sit talent på den måde :(

      Slet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...