tirsdag den 14. februar 2012

Kattens leg med musen

I går da jeg cyklede hjem fra arbejdet var det helt forårsagtigt. Der var plus grader og fuglene sang så smukt. Morgenturen var en kold affære, med glatte veje og cykestier.
Vigga havde travlt med at lege med sin nye grønne mus som vi fik da vi bestilte kattefoder i en online butik.
Nyt legetøj er altid spændende, interessen holder i 1-2 uger og gælder alle katte i huset. Derefter plejer de at være fuldstændige ligeglade, lige ind til at noget nyt legetøj kommer på banen.




























Jeg er glad for at det kun er en legetøjsmus. Den bliver bidt i, slikket på, hevet i og trampet på.

6 kommentarer:

  1. Dejlige billeder! Vores Miss Mis elsker også legetøjsmus - indtil nyhedens interesse daler :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tror katte på nogle områder minder om børn ;)

      Slet
  2. Hehe, det samme med vores katte, spændende i starten og så ryger de hen i et hjørne...Skønne billeder af den legesyge kat..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har efterhånden en stor samling af legetøj som ingen gider lege med. Vi er begyndt at gennem det væk og når vi så hiver det frem, er det som om kattene opfatter det som nyt. Så er der gang i spænderiet ;)

      Slet
  3. Jeg kunne heller ikke forestille mig, at du kunne fotografere kattens leg med en levende mus, Havehyrde. Heldigvis skrev du allerede i de øverste linier, at det var en legetøjsmus. Jeg havde slet ikke turde fortsætte med at kigge, hvis ikke du havde nævnt det. Hun er meget smuk jeres Vigga :-)

    Det er også nogle smukke billeder, din mand har taget af rovfuglen. Det er jo en flot fugl, men jeg kan ikke lide den. Det er ikke til at holde ud, at nogle dyr æder andre levende. De kunne godt slå byttet ihjel før, de spiser.

    Det er forfærdelig trist, at Whitney Houston er gået bort. Man kan blive helt vred på hende, når man tænker på, hvor begavet hun var med talenter og så gik hen og ødelagde sig selv. Men man kan jo ikke sætte sig ind i, hvordan et liv som kendis er. Det er nok ensomt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis nogle katte her i huset fanger mus, så bliver vi bare så rasende... vi har reddet mange mus fra kattenes gab :)
      Jeg syntes nu det er helt ok at rovfuglene spiser mindre fugle, ellers kan den ikke overleve. Det er noget andet med forkælede katte der blot jager mus for sjov.

      Slet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...