tirsdag den 21. marts 2017

Så er det bestemt

Jeg har købt nyt drivhus. Et vægdrivhus (som det gamle) hvor man kan stå oprejst.
Ja det kunne man ikke i det gamle.
Som man kan se på billedet var det ikke særlig stort. Der kunne lige stå 2 kapilærkasser med i alt 4 chiliplanter. Thats it.
Det nye bliver lidt under 7m2. Det er så flot og virker meget robust og stabilt.
Jeg var lige ved at købe modellen Midi fra Willab Garden. Det så rigtig godt ud, men der var for meget der skulle ændres før det passede til at stå under vores tagudhæng, så det løb godt op i pris.
Så jeg endte med Julianas nyere model, Veranda som stort set opfyldte alle mine krav, polycarbonat tag, dobbeltdør, vinduer i siderne. Det står i omkring de 16000kr, så billigt kan man ikke sige det er. Men kvaliteten ser god ud, det er nogle solide elementer der er brugt, der er tagrende og afløb og en sokkel med.
Udvalget i vægdrivhuse er ikke så stort, men Juliana modellen syntes jeg også var den pæneste af dem jeg så.

Tror det bliver rigtig godt. Modelfotoet er flot, især er fliserne det står på flotte. Det kommer vores ikke til.  Der skal måske fliser inden i, måske ikke, men der er bed rundt om og græs.
En af mine kollegaers mand kommer med en af hans venner og sætter den op ved påsketid. Jeg glæder mig helt vildt. Iflg min kollega er han en super handyman der har sat mange drivhuse op. Det håber jeg passer, for gemalen gider ikke.

4 kommentarer:

  1. Spændende! Det ser rigtig godt ud, og du får plads til meget mere end fire chilier. Tomater? Agurker? Måske en melon?
    (Nu har du skiftet blogstil igen ... er du inde i en slags forsøgsperiode? Skal vi stemme om, hvilken vi synes bedst om? ;-) )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er plads til lidt af hvert....og ja blogdesignet er ændret igen....det bliver nok ændret tilbage igen, syntes fotoet foroven er alt for stort men har lidt problemer med at finde den knap hvor man kan nedskalere det....så bær over med mig. Tomaterne plejer at stå på terrassen, det virker fint, der er læs og masser af varme.

      Slet
  2. Du kan ændre på fotostørrelsen under Design/tilpas/Juster bredder....det er i hvert fald der jeg skalerer min blog, hvis det øverste billede er lidt for stort/småt. Hvis det er selve billedet, har jeg aldrig fundet ud af at gøre det i Blogger, dertil bruger jeg picmonkey.com.
    Tillykke med købet af drivhus. Det skal nok blive godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det kan man bare ikke i det design jeg pt har....men jeg pusler med at skifter fra blogspot til en anden platform med flottere skabeloner....det tager bare lidt tid :-)

      Slet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...