mandag den 14. februar 2011

Valentines dag

skulle jo være så romantisk, men gemalen har haft tandpine hele weekenden og kun med nød og næppe holdt den nede med alverdens piller. Så det bliver nok ikke den helt store romantik her på matriklen. Der er tandlæge besøg ved 14.30 tiden og sikkert en rodbehandling. Stakkels ham. Han hader tandlæger, men når man ikke vil gå til de årlige tjek, ja så sker sådan noget. Det er nemlig ikke første gang at han har haft tand problemer, og sikkert heller ikke sidste. Romantisk middag bliver det helt sikkert ikke til. Ham har stort set ikke spist siden tand smerterne startede, de bliver nemlig værre hvis han tygger. Jeg krydser fingre for at tandlægen kan hjælpe.
Søndag var vi i morgen bio i Dagmar og se The Fighter. Rigtig spændende og gribende film om to brødre der begge bokser. Den ene, meget talentfulde, ender på Crack og den anden kan ikke rigtig komme ud af storebrors skygge. Der er suveræne præstationer fra Christian Bale og Melissa Leo der også er blevet Oscar nomineret.
Nu kunne det lyde som om man skal være glad for boksning for at se filmen, men det er ikke filmens ærinde. Den handler om familie relationer og hvordan ens familie kan være den bedste støtte men samtidig være en hæmsko. Og så er det en sand historie.

10 kommentarer:

  1. Stakkels din mand, håber han får lidt hjælp...Lyder som en spændende film...;-D

    SvarSlet
  2. Jeg føler med ham, jeg har nemlig også haft tandpine hele weekenden! Regner også med at få en ende på lidelsen i dag ved tandlægen ☺

    SvarSlet
  3. Rejen: Jeg håber sørme også at hans lidelser er slut i dag.
    Filmen var rigtig god, virkelig en anbefaling værd :-)
    Lene: Jeg håber da også at dine lidelser ender i dag. Der er intet som tænder der kan gøre ondt.

    SvarSlet
  4. Jeg går jævnligt til tandlæge, men har det fuldstændig som din mand.... tandlæger.... gys!!!!!
    Er du helt sikker på, at det ikke er et smart trick for at flytte fokus fra Valentines dag????
    Ej, spøg til side og god bedring til gemalen! *S*

    SvarSlet
  5. Her i huset fejrer vi ikke valentines day, måske skulle det indføres når børnene er blevet store? Uha rodbehandling lyder ikke sjovt!
    Jeg er ikke så god til at komme i biografen mere, før hen gik jeg med flere veninder, men det har vi droppet så der er mere tid til snak når vi mødes:)

    SvarSlet
  6. Hils staklen og sig til ham, at det hele altid kun er en overgang...
    Han er forhåbentlig snart smertefri igen.
    Sjovt nok kender jeg ingen kvinder, der har decideret tandlægeskræk, men op til flere mænd - de er nu lidt pjevsede med visse ting, er de ikke? ;-)
    (Dette her skal du nok ikke vise din mand - det er ikke lige i dag, han skal have smidt den i hovedet...)


    Valentine gider vi ikke fejre - det er alt for amerikansk til os.

    SvarSlet
  7. Jens:haha, den havde jeg ikke tænkt på. Men jeg har fået en stor buket så det var nok alligevel ikke en undskyldning :-)

    SvarSlet
  8. Lisbeth: Jeg syntes nu det er en sød skik, her i huset plejer vi at fejre os selv.........
    Vi går nu ikke så meget i biffen som før i tiden. Det skal virkelig være en god film før vi gider.
    Ellen:
    Jeg kender heller ingen kvinder der lide af tandlæge skræk, og jeg tror du har ret med mænd og deres "fobier".
    Lige den med valentine syntes jeg er en af de gode amerikanske traditioner, men sådan er vi så forskellige :-)

    SvarSlet
  9. Din stakkels mand, Havehyrde - man skulle tro, at sådan en omgang tandpine fik ham til at gå til de forbyggende eftersyn to gange om året. Selv om jeg hader at gå til tandlæge, er bare tanken om, hvad der kan ske ved at lave være, skræmmende. Tak for anbefalingen filmen! Den vil jeg meget gerne se.

    SvarSlet
  10. Madame: intet kan få ham til at gå til tandlægen. Kun hvis det er virkelig akut. Han havde betændelse under tanden og skal muligvis opereres..........
    Og filmen er virkelig et "must", du kan glæde dig:-)

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...