lørdag den 14. marts 2009

Nu er det her....................foråret!

Jeg vågende til det skønneste vejr i lang tid. Solskin og fuglesang. Efter morgenmad måtte jeg ud i haven. De mange stauderester fra efteråret trængte til at blive revet sammen og kørt på komposten.
Missan fulgte med overalt hvor jeg var, den elsker havearbejde, når der også er tid til at kaste med bold eller overfalde kosten.
Vores lokale kunstforening afholder medlemsudstilling. Jeg overvejer om jeg skal deltage med nogle af mine fotos. Men det kunne nu være sjovt. Lad os se om jeg har mod på det.

7 kommentarer:

  1. Ja, Jeg synes bestemt, du skal udstille nogle af dine billeder i jeres kunstforening!
    Det er nogle skønne forårsbilleder, du har taget - mine krokus er ikke nær så langt som dine, men jeg så primula på spring i naboens have. Missan ser bare så sød ud - han ligner vores gamle Jas ;O)
    Ha' en dejlig lørdag aften!

    SvarSlet
  2. Madame: sjovt at der er forskel på blomsternes fremfærd i vores haver, så langt bor vi jo ikke fra hinanden. Men selv lokalt er klimaet åbenbart en smule forskelligt. Primulaerne har jeg kun set som små skud helt neden ved jorden. Men det går sikkert hurtigt, hvis blot solen er fremme. Missan er så sød pg rørende, når den følger i hælene på mig rundt i haven. Den vil så gerne kæles og leges med. Og netop som jeg skriver dette er der katteslåskamp i baghaven. Det er desværre en af missan ubehagelige sider. Den jagter og overfalder ALLE vores katte. DESVÆRRE!! PÅ det område er den en rigtig gadekat.

    SvarSlet
  3. Uha, det er jeg ked af at høre. Gamle Jas overfaldt også alle andre katte - og de gik i en lang bue uden om ham. Han var ikke kastreret, men mine kastrerede hankatte har ikke haft denne agressive siden.

    SvarSlet
  4. Den er skam kastreret, men alligevel meget aggresiv overfor andre katte. Den er generelt kærlig overfor os "madmennesker", men lige pludselig kan den bide eller kradse efter os.
    MEGET alvorligt! Det er mest min mand det går ud over. Jeg er lidt bedre "venner" med den.
    Jeg tror det har været hårdt at være kastet bort af nogle mennesker og derefter leve på gaden, hvor den nok har været ½ år. Den bliver nok aldrig helt "normal". Men vi må jo tage den som den er, nu er det vores Missan og den bringer mange glæder med sig, på trods af alt.

    SvarSlet
  5. Hej Havehyrde
    Der er slet ikke nogen tvivl om, at du skal lade dine dejlige billeder udstille. Jeg synes, at dine billeder er meget professionelle, og ikke mindst meget stemningsfyldte. Kollage er du jo også perfekt til.

    Indtil videre har jeg også kun Krokus, som er spirret frem i min kolonihave.

    Det du beskriver om Missan er ikke usædvanligt for katte, som har været hjemløse over en periode.
    Imellem kattene er der en rangorden, og som ny kat vil han jo også have sin dominans. Og vi ved jo heller ikke, hvad vores katte har været udsat for tidligere.

    Jeg har mine fem katte, hvor min sidste hankat også skulle have været aflivet på grund af, at han var hjemløs og uden øremærkning. Dyrlægen kunne ikke aldersmæssigt sige, hvor gammel han var, men et sted mellem 2 og 6 år. Efter at han blev kastreret og hjembragt hertil, blev han langsomt tilvænnet til de andre katte på 8 år ( kattene er af sammen kuld). Når jeg siger langsomt tilvænnet eller indsluset, betyder det, at han i starten havde sit eget værelse/opholdssted, og var sammen i nogle timer af gangen med de andre katte. Efter et forløb på 14 dage kunne jeg sætte kattene sammen hele tiden. Nu går det bare helt forrygende godt. Selv om, at han er en kastreret hankat hedder han Mistake, og det var jo også en misforståelse, at jeg skulle have flere katte. Til daglig bliver han kaldt Laban samt skrækkelige Olfert. Han er bare skidefræk, men har respekt overfor rangordenen.
    Mine andre katte hedder Lykke, Slemme, Carla og Bjørn.

    SvarSlet
  6. Du skulle bestemt stille op på den udstilling!
    Hvis din blog er repræsentativ, hvad den jo nok er, så har du sikkert adskillige, der er værdige til offentliggørelse.

    Sådan en kat har vi også haft - og der kom ingen fremmede katte ind i vores have. Kun vores nabos - af en eller anden grund fik den lov til alt :-)

    SvarSlet
  7. Ellen: Velkommen hjem fra det svenske, håber I havde en god tur. Ja kattekemi kan man vist ikke blive klog på. Vores Missan har ikke rigtig god kemi med nogle katte, desværre.

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...