fredag den 27. marts 2009

Misforstået

Tja, jeg er måske ikke den bedst formulerede person i verden, og dog!!
Kender man ikke mig og min væremåde kan det selvfølgelig godt volde visse problemer. Tag nu den mail jeg sendte rundt til kollegaer i denne uge. Den blev misforstået af en person........ikke af de 5 andre jeg sendte mailen til. Men en misforståelse er jo som bekendt nok.
Der skete ikke det helt store, jeg har jo gode kollegaer, men jeg kender det godt, det der med at man får en mail, hvor man bliver lidt stødt over tonen......
Jeg så et indslag i morgenTV om hvorledes man skriver "høflige" mails. Det er vi dansker åbenbart ikke helt gode til. Det er lidt af en kunst som kun få af os mestre. Jeg trode at de mails jeg skrev var klare og tydeligt, men efter at havde læst min mail (den som en af mine kollegaer misforstod) kan jeg godt se at hvor misforståelsen opstod. Heldigvis kunne det klares i frokostpausen.
Har du haft samme "problem"?

2 kommentarer:

  1. Ja - men ikke med egne mails ;-)
    Derimod har jeg en kollega, som farer i blækhuset (eller på keyboardet) for ingenting, hvilket der ofte kommer en masse støj ud af.
    Det er ret irriterende, men det er jo ikke sådan, du er - det var en fejl, og dem begår vi alle; specielt når det skal gå lidt stærkt.

    SvarSlet
  2. det går rigtig stærkt i hverdagen, og ganske rigtigt, opstår der fejl.....her er det vigtigt at vi kender hinanden og vores "væremåder"

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...