lørdag den 22. november 2008

Frost og sne

Fik et flot foto af en klar himmel med en halvmåne. Når jeg får taget mig sammen kommer det på bloggen. Medens gemalen gjorde vores terasseoverdække færdigt, tog jeg mig af gadefejningen (en af de få ulemper ved at eje et hus). Her mødte jeg naboen dreng, Viktor K. En meget snaksaglig dreng, der fortalte om alle de elever i hans klasse der hedder Viktor. Så han var altså Viktor K. Og Viktor K og jeg fejede vejen for sne. Jeg tog kun fortoven, medens han tog fortovet ved deres hus samt en stor del af vejen. Noget han var utrolig stolt af...................Han er vel omkring7-8 år, en utrolig sød og dejlig dreng.
Der et eller andet over børn i den alder. De er så umiddelbare og postive.
Dejligt at han var så stolt over at det var ham, der fik lov til at feje gaden for sne. Det var lige før at det smittede.....................men også kun lige før!!!

4 kommentarer:

  1. Det er da en dejlig dreng - sikke en energi og et gåpåmod, han har. Viktor K, det minder mig om, at jeg også fik et forbogstav hæftet på, fordi var to piger med samme fornavn i klassen.
    Jeg glæder mig til at se dit billede af halvmånen. Der har været en meget smuk stjernehimmel her i Nordsjælland i de sidste dage med en fin måde.

    SvarSlet
  2. Ja mit navn var åbenbart også populært der i 70erne, vi var tre med samme navn i min folkeskoleklasse.

    SvarSlet
  3. Hvor jeg bor er der rigtig mange som har "glemt" at de skal feje og rydde for sne - jeg tror viceværterne i området mangler lidt Viktor K-energi.

    SvarSlet
  4. Jeg er helt overbevist om at Viktor K meget gerne vil feje andre steder end på vores vej.........Han er sådan et lille energibundt!

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...