onsdag den 6. august 2008

Udbytte fra haven



Vejret er måske ikke det bedste med udbyttet fra haven er stort.
Kartoflerne har været klare nogle uger, nogle af tomaterne er færdige, resten er det snart. Hindbær, stikkelbær, solbær og ribs er spist og brombærrene er ved at modnes.
I dag plukkede jeg en agurk fra mit "nye" drivhus. Chillierne er også ved at være modne.
Krydderurterne plukkes løbende. Fik plantet salvie sidste år, 3 forskellige, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal bruge dem til. Heldigvis er bierne meget glade for dem når de går i blomst.
Ellers har jeg: flere slags basilikum, mynte, timian, perikon, dild, persille og purløg.
Jeg er blevet en flittig fremstiller af snaps. Jeg har i nogle år lavet snaps til den ældre generation af familien, men nu er jeg begyndt at få smag for dem selv. Sidste år lavede jeg myntesnaps (noget speciel) og timiansnaps. I år skal jeg prøve brombærsnaps. Spritfabrikkerne har også fremstillet nogle købeklare udgaver, så det må være noget godt. Perikonsnapsen er snart klar og jeg overvejer en valnøddesnaps, som en af mine kollegaer gav smagsprøver på for nogle år tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...