onsdag den 30. juli 2008

Odsherred og Rørvig

I dag var vi på udflugt til odsherred. Siden jeg var lille pige er jeg kommet til Odsherred hver sommer. Først med mine forældre og siden med min husbond. Han forelskede sig også i sommerlandet.
Denne gang tog vi Hundested-Rørvig færgen over. Vejret var fantastiskt og det er altid dejligt med en sejltur. For år tilbage overnattede vi altid hos Orla i Rørvig havn. Han havde et bed and Breakfast af de rigtig gode slags. Gode værelser og en fortræffelig morgenbuffet. Desværrer er hans hus revet ned, det var ellers et han havde boet i siden han var barn, idet hans mor ejede det før ham. Nu skal der sikkert ligge luxus sommerhus på grunden. Ærgeligt!
Vi slog et smut forbi Nakke hvor min yndlings "planteskole" ligger. En keramiker sælger potter med diverse selvsået planter. Denne gang blev det til en masse forskellige basilikum planter!!
Efterfølgende spiste vi frokost på Annaberg restaurant som vel nok har verdens bedste udsigt, lige til isefjorden. Vi fik en Anneberg tallerken. Alt for meget mad, men lækkert var det nu.
Vi endte i Roskilde hvor vi lige "nåede færgen". Saga Fjord restauranten sejlede kl 15.00 og vi var er 1 minut før. Om bord fik vi kaffe og kage og en herlig sejltur med fantastisk udsigt.
Vel hjemkommen blev det til Mojito på solterassen og tak for en rigtig dejlig dag!

1. Lyder som en rigtig dejlig tur ud i sommer landet. Flot collage - jeg bliver nok nød til at forsøge at "abe-efter" ;0)

2. Tak for det. Jeg laver den i Picasa2-her findes en knap der hedder billedcollage. Det er bare så nemt. Jeg er blevet helt grebet af det og overvejer også at få lavet nogle prints.

3. Sikke dejlige ideer du kommer med! Saga Fjord restauranten vil jeg gerne prøve en dag.

Jeg er også kommet i Rørvig hele mit liv og er lige så betaget af stedet, som dig - der er så smukt!

4. Hej Madame.
    Ja sejlturen var dejlig. Vi tog en eftermiddagssejlads. Den er på 1½ time. Aften sejladsen er længere, den vil vi prøve en anden gang.

5. Ja jeg sidder også og tænker: "Gode ideer!", det vil være muligt for mig at nyde "SagaFjord" en dag.

6. Hej Donald.
    Jamen jeg er lutter gode ideer. Der er også sejlture om sommeren fra Holbæk. Den har vi tilgode. Men færgen til orø er også dejlig.

7. Hejsa,

Det var da en rigtig hyggelig beretning om jeres tur gennem Rørvig og Odsherred. Ja det er helt nostalgisk med B & B hos Orla :-)
    Jeg linker til jer fra Rørvig.net/blogs"
    Mvh.
    René

8. Very good information. Lucky me I came across your site by accident (stumbleupon).
    I've bookmarked it for later!

Here is my page healthy diet plans

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...