søndag den 8. juni 2008

Hyldeblomst og rabarber





















Så er det tid til at udnytte havens goder. Hyldeblomsten blomstre og jeg har i dag fremstilliet hyldeblomst koncentrat/saft. En gammel opskrift fra politiken er udvalgt blandt rigtig mange. Det gode ved den er at hyldeblomstsaften holder sig længe, kan fryses og ikke gærer. Nu skal den bare stå et par dage og så er den klar.
Saften bruger jeg til velkomstdrinks (hvidvin-citronskiver-lidt hyldeblomstsaft-isterninger-uhmmm)- til at hælde over is-i the- som saft o.sv.
Rabarberne er også "modne". Vi har prøvet "rabarber med kanellåg og is", en opskrift fra Irma. Himmelsk. I dag står den på rabarbergrød og rabarbermuffins. Rabarbergrød er noget af et bedste jeg ved. Min far plejer at få en ordentlig portion med hjem. Vi må have et "rabarber-gen" i familien, min mand er ikke særlig vild med det. Så er der heldigvis mere til os andre.

2 kommentarer:

  1. Jeg tror også snart jeg må ud og plukke de skønne hyldeblomster så sommerens terrasse drik kan komme i hus ;0) Lyder lækkert med dine rabarber:0)

    SvarSlet
  2. Jeg elsker hyldeblomstsaft - jeg håber, at jeg får plukket og fremstillet i år... de blomstrer allerede, det er tidligt. :)

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...