søndag den 25. maj 2008

Christiania






Jeg må tilstå at jeg er tilhænger af at Christiania består. Der er selvfølgelig nogle punkter som jeg gerne så at de opfyldte, men i det store hele er jeg tilhænger af "fristaden".
Jeg er vild med arkitetur og kunst og så er Christiania et rigtig fantastiskt sted. Mange af de "hjemmelavede" huse er rigtig flotte og en del af de kunstner der bor på området er meget kreative. Og så er området jo rigtig skønt. En "kanal" går gennem området og selv om man befinder sig midt i byen virker det som om man er på landet. Intet under at de gerne vil beholde stedet. Man finder det rigtige Christiania hvis man kommer væk fra turiststederne, dvs nær hovedindgangen. Køb et kort over området og gå selv omkring og se hvor smukt det er. Jeg kan anbefale at spise frokost på Grønsagen, billigt og godt. Og tag endelig forbi Lagkagehuset (bager på Christianshavns torv) og køb kage med kaffe inden hjem turen. Så kan jeg love en perfekt dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...