mandag den 24. marts 2008

Forspiring og lækker the

Jeg har sået 4 forskellige tomatplanter i min forspiringskasse. Iflg Fru Plum har jeg åbenbart ikke dyrket de rigtige tomater, for det er de gamle sorter der duer. De fantes ikke lige på mine lokale planteskoler, så i år bestilte jeg så direkte fra fruen. Jeg burde så se 9x4 nye tomatplanter om nogle uger, men problemer er, hvor skal de dog stå og hvem skal spise alle de tomater.
Snart må jeg vel også i gang med at forspirer ærteblomster. De ligger klar og jeg ved at det bliver nogle af mine yndlingsplanter i haven til sommer. Men alt dette med forspiring fylder altså godt op indendøre................så jeg venter lidt endnu. Kartofler er lagt frem, sidste år plantede jeg dem ud allerede sidst i april.
Mit the-forråd består primært af forskellige Earl Grey typer (vidste ikke at der fandtes så mange forskellige). Nogle er købt i London (Fortnum & Mason, Harrods og Whittard of Chelsea), andre herhjemme (Perch, Tante T) og den allerbedste er købt i Tønder i en lille lækker butik der hedder Christian X. Theen indeholder også lidt grøn the og den smager himmelsk.
Lige nu nyder jeg en kop Christian X´the og en italiensk kage (som min husbond har bagt).........uhm!!
Ferien er desværre forbi!

2 kommentarer:

  1. Uhm, tomater er godt - flere tomater er endnu bedre!
    Glæder mig til at høre mere om dine sorter når de gror sig store og lækre.

    SvarSlet
  2. ja. Så snart mit nye fantastisk drivhus kommer op, skal de derud og stå. Rapporterer om udviklingen løbende.

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...