lørdag den 16. februar 2008

At have rotter i sit skur

Ja så er vi de heldige ejer af udendørs kæledyr, bosiddende i vores skur.
En af dagene så jeg en rotte ved vores kompost og ringede straks til kommunen og bedte dem skynde sig herud inden vi blev angrebet af rotter. Ja jeg var lettere hysterisk.
Men heldigvis kom der en humoristisk person fra"centralen for udendørs husdyr" hurtigt og satte rottegiftfælder op to steder.
Vi gik derefter i gang med at rydde alt ud fra skuret og gøre rent. Der var temlig meget rottelort derude og de havde gnavet i mit "dræbersnegle gift" for at se om det var spiseligt.
Skarnsunger! Ved de ikke hvor dyrt det er? Desuden havde de brugt plast samt min fiberdug til redemateriale, så vi måtte på genbrugspladsen med alt de havde været i.
Midt under rengøringen løb der pludselig en lille brun rotte ud mellem benene på mig. Sikken et chok! Eneste trøst er at rotten sikker blev 10 gange mere forskrækket end mig.
Nå men siden har vi ikke set spor af dem. Heldigvis for det!
Men de kommer vel igen, skuret er jo dejligt at gennem sig i når det bliver koldt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...