lørdag den 22. juni 2013

Så er det snart

Om 1 uge står den på ferie. Vi skal i år til Normandiet og Bretagne. Glæder mig.
Vejret har ellers været godt de sidste mange uger. Pæoner, roser, geranium osv blomstrer og der er så mange at jeg er begyndt at plukke buketter. Så nu står der flere pæonbuketter indenfor og dufter så fint.
Der er rigtig mange dræbersnegle, det er nok pga det våde efterår. Ærgerligt, da jeg har salat i urte bedet. Lad os håbe at sneglehegnet virker 100%.
Jeg fik plantet kartofler ret sent. Havde helt glemt dem, utilgivelig. For der findes intet bedre en egne nye kartofler.
I starten af Juni var jeg til "mit hjem er mit slot" udstilling i Haveselskabets have på Frederiksberg. Jeg plejer at følges med en ex-kollega, men hun var forhindret, så jeg måtte tage afsted alene. Nu er det 4-5 år jeg kommer der, og de fleste udstiller er gengangere. Men der er ved at komme mere og mere tøj. Efter min mening ikke lige det der hører til. Men der er sikkert andre der syntes det er dejligt. Jeg går kun efter haveboder. Og i den forbindelse kom jeg forbi Nicolai Bergmann. Han er dansker men har en masse butikker i Japan. Men hvor var hans blomsterkunst dog flot. Jeg fik købt en mindre dekoration, men smuk var den.
Lene Tvedegaard fra Gartneri Toftegaard var også på plads. Hendes bøger om chili og tomater er bare nogle af de bedste jeg har læst. Og nu er jeg så igang med hendes nyeste om krydderurter. Det er en kæmpe bog, en meget grundig gennemgang af urter, deres biologi, anvendelse og brug i mad. Det kommer nok til at tage lidt tid at få læst den.
Så er min niece på 12 år blevet døbt. Hendes mor (min søster) syntes ikke hun skulle døbes da hun blev født , men nu har datteren selv bestemt at det vil hun. Og ja det er fordi hun vil konfirmeres til næste år. Men hvem har hørt om en 12 årig der går i kirke minimum 1 gang hver måned og går meget op i at forklare at hun faktisk tror på gud. Ja jeg har ikke. Men hvor er det dejligt at se at det ikke "kun" er pga gaverne at hun skal konfirmeres. Jeg stod fadder i kirken, lidt spøjs, når "barnet" er 12 år. Samme dag var der et "rigtigt" barn der også skulle døbes. Så alle i kirken, og især børnene fik fuld valuta for pengene ;-) I dag bliver de nemlig inviteret op for at overvære dåben helt oppe ved døbefonden. Det er altid populært.
God weekend til dig der læser med her.

6 kommentarer:

  1. God tur til Normandiet.
    Du skal nok se en masse - der er også skønne haver.
    Dejlig dekoration. Jeg har også Lenes bog om tomater. Den er god til at få råd og vejledning i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg tænkte at der var nogle haver at se. gemalen kan så se på 2. verdenskrigs ting, og jeg kan så se på haver ;-)

      Slet
  2. Åh, der er så skønt hvor I skal hen på ferie - håber I får en rigtig god tur.
    Jeg fik bogen om chili i afskedsgave - den ser kanongod ud.
    Det er så stærkt, at så ung en pige har sin egen overbevisning allerede. Hatten af for din niece.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må altså også få den om tomater. Jeg fik den i Netto til under 50kr. Den er alle pengene værd. Og ja hatten af for min Niece. Viljefasthed er en god ting ;-)

      Slet
  3. Ja det blomstrer allevegne i øjeblikket, vi nyder også naboens pæoner i en skøn pink farve. Jeg var gudmor for min nevø, han blev døbt et par måneder før sin konfirmation, det er en lidt anderledes oplevelse, jeg sagde også til ham; jeg bærer dig ikke!, knægten var var to hoveder højere end mig ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tror der er en del unge mennesker der bliver døbt lige før konfirmationen....men godt at du ikke skulle bære ham ;-)

      Slet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...