torsdag den 10. maj 2012

Så er der fugleunger, både i kassen med kamera (så vi kan spionere på fuglene og deres privatliv) og i hækken. Solsorten er bare ikke et geni til det med reder. Som sædvanlig har vi været ude og jagte skader væk flere gange. Men mon ikke den får fat i nogle unger en af dagene. Når vi ikke lige er hjemme. Det plejer den :(
På Vestvolden har fårene fået unger. De er godt nok søde, spottede en lille sort unge blandt de mange hvide.
Det er en god måde at få slået græsset på volden. Uden maskiner og næsten gratis.
Den nye cykelsupersti fra Vesterport til Albertslund skærer Vestvolden i Rødovre. Og i den anledning er cykelstien (der altid var været der) blevet asfalteret, før var det en grussti, umulig at køre på pga en masse huller. Så det er ren luksus for os cyklister at stien endelig har fået asfalt.
I dette måned er der "Vi cykler til arbejdet" konkurrence. Jeg har introduceret konkurrencen på min nye arbejdsplads, med stor succes. Vi stiller med to hold. Jeg har fået købt en regntæt smartphone holder til cyklen. Så kan jeg følge (v.h.a min Endomondo app), hvor jeg køre, hvor langt jeg køre, hvor meget jeg forbrænder osv. Fantastisk.
den er monteret på styret og virker perfekt. De sælger den mange steder, jeg købte min på Amazon´s tyske hjemmeside. Pt er pundet steget, så det kan bedst betale sig at købe på den tyske.
Jeg cykler jo til arbejdet næsten hver dag, og så skal man have udstyret i orden. min taske er også beregnet til at kunne sidde på cyklen. Jeg har prøvet mange andre modeller, men den jeg har nu er simpelthen den bedste.
Den er af mærket Ortlieb og selvfølgelig også regntæt.
Glemte jeg det sorte får?
Det er lige her. Tydeligt blandt alle de hvide.

4 kommentarer:

  1. Søde får og lam du har fanget på kameraet. Cykelture er dejlige, og på job er det god motion og miljøvenligt :-))

    SvarSlet
  2. Skønt med dyreindslag rundt omkring, jeg kan se et sted ved motorvejen hvor jeg kører at fårene også er kommet ud på græs...;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er dejligt. Går der får langs motorvejene? I Storkøbenhavn? Så er der forhåbentligt hegn ud til vejen ;)

      Slet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...