søndag den 10. januar 2010

Lidt af hvert

Min første arbejdsuge efter juleferien var rigtig hård. Jeg var stort set smertefri da jeg startede mandag, men smerterne kom hurtigt tilbage og fredag var ganske slem. For øjeblikket kredser mine tanker omkring min lænd og mine smerter. Nok ikke så mærkeligt. Min chef syntes jeg skal have en delvis sygemelding, så kan jeg gå ned i tid og de kan få lønkompensation fra kommunen. Ja hvis kommunen godkender det? Jeg har endnu ikke været på besøg deroppe, men frygter lidt at de ikke syntes jeg er syg "nok". De har vel også en budget de skal passe. Jeg syntes bare det ville være så ærgerligt hvis jeg skal syge melde mig "fuldtid", når jeg faktisk godt kan (og meget gerne vil) arbejde.



Noget der kan få en i godt humør er til gengæld at lurer på fuglene i haven. Ja eller på husets katte. Men det er lige før at fuglenes privatliv er lettere at dokumenterer end kattenes. Kattene er hurtige væk når kameraet kommer frem. Men solsorten på billedet syntes ikke , at det var generende at blive fotograferet. Ja eller også smagte æblet så godt at den glemte tid og sted. Men kigger man godt efter på billedet kan man se dens tunge. Det ser nu ganske sjovt ud.

Og er den ikke fin, den lille tyrkerdue. Vi har et par der året rundt opholder sig i haven. De er så utrolig smukke og kære at se på.
I dag skal vi en tur i skoven. Det er dejligt at der ligger en skov cirka 5 minutter fra vores bopæl. Jeg syntes det er totalt luksus at bo 10km fra Københavns centrum og så alligevel ved skov og strand. Næste uge byder på et 3 dages kursus i Odense. Det er ikke mere end ½ år siden jeg sidste var på kursus der. Den gang fik jeg ikke set kunstmuseet. Og det bliver sikker heller ikke denne gang. Kursusprogrammet er tæt pakket.
Nyd søndagen!

10 kommentarer:

  1. Så flotte bilder av fuglene!
    Jeg driver også å med forsøk på å fange dem med kameraet. Solsorten som vi kaller Svarttrosten er jevnlig og mange i hagen min og de liker epler her også.
    Håper det går i orden for deg med halv sykemelding, det burda da være smart for kommunen også og ikke bare for deg?

    SvarSlet
  2. Juni:Fuglene er nu nemme at fange her i haven. Når de får mand glemmer de alt andet.
    Og ja man skulle mene at det var smart både for kommunen og mig at jeg kun går lidt ned i timeantal. Men hvem ved??

    SvarSlet
  3. Det er nogle fantastisk gode billeder, du har taget af solsorten :)
    Tyrkerduerne er rigtig søde. De er meget fine og ser så blide ud. Men det gør nu alle duer...
    Jeg håber, at det går i orden med din sygemelding.
    Rigtig god aften til dig.

    SvarSlet
  4. Jeg kan da ikke forestille mig, at det er kommunen, der afgører, om du er 'syg nok' til en deltidssygemelding. Det må være din læges vurdering, der skal ligge til grund for afgørelsen. Sådan plejer den slags at fungere. Og der er da en hel del ræson i, at du arbejder noget i stedet for slet ikke. Håber du finder en god løsning!

    Sikke nogle gode fuglebilleder, du har taget!

    SvarSlet
  5. Sikke nogle smukke billeder du har taget, Havehyrde! Når der er meget lys som her i weekenden, er det det lidt nemmere at få skarpe billeder - men dine er enestående flotte!

    Mon ikke det er klogt at prøve at få en deltidsygemelding, så du langsomt kan komme ind i en normal gænge igen? Det må da være det bedste for alle parter.

    Ha' en god mandag!

    SvarSlet
  6. Lone: jeg syntes nu ikke at københavner duerne er så søde og kære. Da jeg boede på Nørrebro havde vi en del i baggården. De var fyldt med alverdens utøj, ganske forfærdeligt. De har sikkert et meget hårdt liv.
    God mandag til dig.

    SvarSlet
  7. Bente: nej det er det sikkert ikke, men min egen læge ved ikke særlig meget. Hun har undersøgt mig, men skaden er jo indeni og dertil skal bruges et røngentfoto. Jeg kan desværre først få en tid hos reumatologen i marts. Så indtil da ved ingen faktisk præcis hvad der er galt med min lænd. Men ondt gør det!
    Tak for roserne om mine fuglefotos

    SvarSlet
  8. Madame: en del af billederne blev faktisk overbelyst pga solen, så det kan også gå den anden vej i solskind. Men de resterende blev gode. Jeg har to kæmpe zoom linser, det hjælper altid på "portrætfotos!
    Hav en god mandag.

    SvarSlet
  9. Jeg ved godt, at man siger at ringduer (de almindeligste) er fyldt med utøj. Jeg tror nu ikke, de er mere medtaget end andre fjerede. Har du prøvet at rense et musvitbo eller fjerne en solsorterede? Hvis du har, ved du, hvad jeg mener :)

    SvarSlet
  10. Lone: nej det var nu ikke fordi jeg tror at de generelt er fyldt med utøj, men mere fordi der er så mange af dem at nogle af dem er syge og derved modtagelig for "utøj".

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...