søndag den 29. juni 2008

Dejlig weekend





I går havde vi min mands familie på besøg. Det sker ikke så tit, men det var ganske hyggeligt. Vi serverede kamsteg med frisk timian bagt på rodfrugter, nye kartofler og kanel-rabarber med is. Uhm hvor smagte det godt. Vi var 8 voksne og et par børn og der blev drukket 2 flasker vin. Hvorledes er det muligt? Ja den del af familien drikker ikke meget.
I dag har vi så været til åben have hos Nina Ewald i Holte. En flot friseret og designet have. Med fine bede omkranset af bjælker oprindelig brugt til togskinner. Smukke roser overalt. En del jeg ikke havde hørt om. Der var også et lille udvalg af planter og roser tilsalg. Det betød selvfølgelig at jeg var nød til at få pengepungen frem. Tuscany superb hedder min nye lille. Den blomstre nok først til næste år. Men jeg glæder mig allerede.
Efter rundturen kørte vi til Hillerød for at vise Barokhaven frem for svigermor som var kommet på besøg fra Sønderjylland. Vi nåede også en lille sejltur på slotssøen, inden vi spiste frokost på torvet.

4 kommentarer:

  1. Hvor lyder det hyggeligt.

    smukke, smukke billeder

    SvarSlet
  2. Ja tak for det. det var en rigtig dejlig weekend.

    SvarSlet
  3. Lyder som en perfekt week-end. Tror snart jeg må gense Hillerød og Fredensborg... jeg var der ofte i min barndom hos famillie i henholdsvis Ny Hammersholt og Sørup. Min Moster ville elske hvis vi kom forbi.....;0)

    SvarSlet
  4. Ny Hammersholt kender jeg godt, men ikke Sørup! Jo noget der ligger ved Ringsted. Men slottet med barokhaven er fantastiskt. kan anbefale en sejltur og kaffe i pavillionen i haven.

    SvarSlet

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...