fredag den 20. juni 2008

Æbler


Jeg er ubeskrivelig glad. Har netop opdaget at mit 5 år gamle Aroma æbletræ bærer æbler. Det er første gang det sker. I alle årene har det været et mysterie for mig hvorfor træet ikke bar frugt. Men man skal lærer så længe man lever. Sidste år var vi på rundvisning på Fuglebjerggård sammen med Per Kølster. Rundt for at se hans æbleplantage. Et ualmindelig smukt syn. Og medens han gik og fortalte om alle de æble anekdoter han kendte, slog det mig pludselig (og her kan man så sige "bedre sent end aldrig") at det med bestøvring var temlig vigtigt hvis man ønsker æbler på sit æbletræ. Jeg skal ikke kunne sige hvorfor det tog mig 4 år at tænke så langt, men endelig fik jeg en forklaring på hvorfor mit æbletræ ikke bar frugt. Ingen af naboer har æbletræer i deres have. Ingen æbletræet, ingen bestøvring og dermed ingen æbler. Såre simpelt...............
Jeg købte selvfølgelig selv et æbletræ sidste sommer (filipa) men desværre har det ikke haft blomster, så forklaringen er at bestøvringen er sket fra det æbletræ som vores nye naboer plantede sidste sommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

din mening:

Politikens undervisningspris?

Politiken har for nogle år tilbage opfundet en undervisningspris, der gives til  folkeskolelærere og underviser på ungdomsuddannelserne. Den...